Porsche 911 Turbo - Type 930 - Cabriolet

  • Bouwjaar: 1988
  • Prijs: € 174450
  • Kilometerstand: 61200

In 1963 bracht Porsche de opvolger van de 356 op de markt. Toen nog met type aanduiding 901, maar al snel zou dit moeten veranderen in 911. Hiermee ontstond het meest iconische sportwagenmodel ooit uit de geschiedenis.
Doorheen de jaren zouden er meerdere generaties ontstaan. De eerste reeks werd geleverd met een 2.0L sterke 6 cilinder, goed voor zo’n 130PK. Al snel zou dit oplopen naar een 2.2L om te eindigen met een 2.4L motor, goed voor 190PK in het S-model.

De 2e generatie -bij kenners gekend als het ‘G-model’- was leverbaar vanaf 1974 en was voorzien van een 2.7L.

Daarnaast introduceerde Porsche in datzelfde jaar de eerste seriesportwagen ter wereld met een uitlaatgasturbolader, De 911 Turbo was geboren. De 3.0L sterke 6 cilinder was goed voor maar liefst 260pk. Later zou dit oplopen naar een 3300CC en 300PK.
In 1982 werd de bestaande coupé en Targa-modellijn aangevuld met een cabriolet.


Collection by Vermant is verheugd om u deze Porsche 911 Turbo - type 930 - cabriolet van juli 1988 (modeljaar 1988) te mogen aanbieden.
Het betreft een exemplaar voorzien van een 3.3L sterke 6-cilinder, goed voor 300PK. Documenten uit 2005 echter, tonen aan dat deze 930 maar liefst 373PK op de testbank neerzet.
De wagen werd nieuw geleverd in Duitsland met kleurcode F7 ofwel Marina Blau. Een kleur die slechts verkrijgbaar was in 1987 en 1988.
Het cabriodak kreeg kleurencode V8 mee en het lederen interieur code 98, wat neerkomt op “Silbergrau”. Het tapijt tot slot, werd besteld in kleurencode 999.
De wagen kreeg tal van bijzonder opties mee zoals een sperdifferentieel, elektrische Turbo stoelen links- en rechts, Blauwpunkt “Berlin” radio, elektrische cabriodak, koffertapijt in ‘Veloursteppich’ en tot slot een optie uit de ‘Exclusive’ afdeling - de “Slantnose” - achterflanken.

In zijn eerste levensjaren mocht de 930 in Duitland vertoefen waarbij hij ruim 21.000km heeft gelopen. Vervolgens, begin jaren ’90, werd de wagen verkocht aan een Italiaan, waar hij tot 2004, en iets meer dan 48.000km zou blijven.

Sindsdien verbleef de Turbo in Zweden waar hij nog maar sporadisch werd gebruikt en zou blijven tot 60.600km


Inmiddels heeft deze prachtige cabrio 61.200km gelopen. Uiteraard is deze Porsche voorzien van alle documenten die deze lage km-stand garanderen. Een ingevuld serviceboekje, historiek, keuringsattesten, facturen, tools, … Het maakt deze klassieker alleen maar interessanter.

De wagen geniet voor verkoop nog van een groot onderhoud in eigen atelier.

Een fantastische pure hardcore sportwagen uit de iconische jaren '80 en dan nog in de uiterst zeldzame cabrio versie. Een 'once in a lifetime opportunity' voor de echte kenner/verzamelaar! 

Wagen te bezichtigen na afspraak.

-